Lastik Değişimi

Özet
:

Lastiklerinizi değiştirme işlemine başlamadan önce, daima aracınızın kullanım kılavuzlarına ve lastik değiştirme önerilerine ve kısıtlamalarına bakın. Kullanım kılavuzu ayrıca ek önemli lastik bakımı ve onarımı içerecektir. Araç üreticisinden lastik boyutu ve yükleme bilgileri ile önerilen lastik şişirme özellikleri hakkında başka bir bilgi kaynağı, sürücü kapısının kenarında veya kapı direğinde bulunan araç lastik plakasında bulunabilir.

Lastiklerinizi Değiştirme
Sürüş esnasında tüm lastiklerin diş derinliği azalır ve sonunda lastiklerin değiştirilmesi gerekir.

Bir lastiğin ne kadar çabuk değiştirilmesi gerektiği, sürüş alışkanlıklarınız (kat edilen mesafe, hız, frenleme ve viraj alma şiddeti vb.), nerede yaşadığınız ve aracınızdaki lastiklerin ne kadar iyi bakıldığı gibi çeşitli etkenlere bağlıdır.

Lastiklerin Ne Zaman Değiştirilmesi Gerektiğine Dair İşaretler
Diş aşınma çubukları:  Tüm binek ve hafif kamyon lastiklerinde, ana diş oluklarında bulunan ve lastiğin çevresi boyunca yaklaşık olarak eşit aralıklarla yerleştirilmiş en az altı diş aşınma çubuğu (diş aşınma göstergeleri olarak da bilinir) bulunur. Diş aşınma çubukları, 2/32” (1,6 mm) yüksekliğinde, yükseltilmiş, düzgün kalıplanmış dar kauçuk şeritlerdir ve araç sahibinin lastiğin 2/32” (1,6 mm) diş derinliğine kadar aşındığını görsel olarak belirlemesini sağlar; diş oluğunda bulunan diş aşınma çubuğu, diş yüzeyiyle aynı hizada olduğunda, lastik 2/32” (1,6 mm) aşınmıştır ve değiştirilmesi gerekir.
Düzensiz aşınma desenleri: Lastik diş derinliğinizi nasıl ölçeceğinizi ve dikkat gerektiren bir araç hizalaması veya mekanik sorun belirtisi olabilecek düzensiz veya anormal aşınma desenlerini nasıl kontrol edeceğinizi öğrenin . 
Lastiğin yanaklarında oluşan şişkinlikler veya kabarcıklar: Bunlar lastiğin kullanılamaz hale gelmesine yol açabilir ve bir lastik uzmanına danışılmalıdır.
Düşük Lastik Basıncı: Patlak veya ciddi şekilde az şişirilmiş bir lastiğin tekrar kullanıma alınmadan önce bir lastik uzmanına kontrol ettirilmesi önerilir.
Ani sürüş bozukluğu veya titreşim: Sürüş bozukluğu, olası lastik hasarının veya araçtaki mekanik bir sorunun göstergesi olabilir ve aracın ve lastiklerin bir tamirci veya lastik uzmanı tarafından kontrol edilmesi önerilir.
Lastik Değişimleri İçin Satın Alma İpuçları
Dördünü birden değiştirin: Araç üreticileri araçtaki dört lastiğin hepsini aynı anda değiştirmenizi önerir. Dört lastiğin hepsini birden değiştirmek, optimum araç performansını ve yol tutuşunu korumaya yardımcı olur. Dörtten az lastik değiştirilirse, ek yönergelerin izlenmesi önerilir. Araçtaki lastiklerle aynı boyutta ve yapıda yalnızca iki lastik değiştirilirken, olası bir aşırı savrulma durumunu önlemek için arka aksta en derin diş derinliğine sahip lastiklerin takılması önerilir. Arka aksta tek bir yeni lastik, diğer üç lastiğin en derin diş derinliğine sahip lastiğiyle eşleştirilmelidir. Aracınıza dörtten az iki lastiğin nereye takılacağı hakkında ek bilgi edinin  .
Lastikleri arka aksa takın: Arabanıza iki yeni lastik takıldığında, yeni lastikler her zaman arka aksa takılmalı, ardından mevcut kısmen aşınmış lastikleri ön aksa taşımalısınız. Yeni lastikleri arka aksa takmak ıslak yollarda kontrolü korumaya yardımcı olabilir. Arka aksa lastik takma hakkında daha fazla bilgi edinin .  
4WD ve AWD Araç Talimatları: Her zaman araç kullanım kılavuzundaki tavsiyeleri kontrol edin ve uygulayın, dış çaptaki küçük farklılıklar bile tahrik sisteminde hasara veya mekanik arızaya neden olabilir. Araç kullanım kılavuzunda lastik karıştırma talimatları görünmüyorsa, şu talimatları izleyin:
Boyutları karıştırmayın.
Radyal ve eğik katlı yapıları karıştırmayın.
Tüm mevsim ve tüm arazi koşullarına uygun desenleri birbiriyle karıştırmayın.
Farklı hız dereceleri: Farklı hız derecelerine sahip lastikler takmanız önerilmez. Ancak, farklı hız derecelerine sahip lastikler takılmışsa, aynı aks üzerinde benzer çiftler halinde takılmalıdır. Aracın hız kapasitesi, en düşük hız derecesine sahip lastiğin kapasitesi olacaktır. Lastik hız dereceleri ile ilgili özellikler için kullanım kılavuzunuza veya araç lastik etiketine bakın.
Yük taşıma kapasitesi: Yedek lastiklerin orijinal ekipman lastikleriyle eşit veya daha fazla yük taşıma kapasitesine sahip olduğundan emin olun.
Gerekenden Daha Az Yük Taşıma Kapasitesine Sahip Lastikleri Asla Takmayın
Büyük yolcu minibüsleri gibi birçok araç, Yük Aralığı E lastikleri gerektirir. Yük Aralığı D gibi daha az taşıma kapasitesine sahip bir lastiğin takılmasına izin verilmez. Diğer durumlarda, aynı boyuttaki lastikler servis açıklamasında farklı yük endeksleri taşıyabilir. Araca takılan yedek lastiklerin, orijinal ekipman üreticisinin belirttiğine eşit veya daha fazla yük taşıma kapasitesine sahip olduğundan emin olmalısınız.

Uyarı
Lastiklerinizi değiştirmeden önce, daima araç kullanım kılavuzuna bakın ve araç üreticisinin lastik değiştirme önerilerini izleyin. Araç kullanımı, lastik boyutunda veya türündeki bir değişiklikten önemli ölçüde etkilenebilir.

Orijinal ekipman boyutundan farklı lastikler seçerken, uygun boşluk, yük taşıma kapasitesi ve şişirme basıncının seçildiğinden emin olmak için profesyonel bir montajcıya danışın. Lastiğin yan duvarında listelenen maksimum yük kapasitesini ve şişirme basıncını asla aşmayın. Her zaman güvenli bir şekilde sürün ve tüm trafik kurallarına uyun. Ani, keskin dönüşlerden veya şerit değiştirmekten kaçının. Bu uyarıya uyulmaması, aracın kontrolünün kaybedilmesine, kazaya ve ciddi yaralanmaya veya ölüme yol açabilir. Lastikleri değiştirirken, orijinal ekipman lastiğinin dış çapını ve yük taşıma kapasitesini korumalısınız. Lastiğin aşırı yüklenmesini önlemek için şişirme basıncının ayarlanması gerekebilir.

Resim
X